ESHOT ŞOFÖRLERİNE ZORLU EĞİTİM

Toplu ulaşımda yolcu güvenliğini ön planda tutan İzmir Büyükşehir Belediyesi, otobüs şoförlerinin her türlü iklim ve arazi koşuluna hazırlıklı olması için Türkiye’de bir ilke imza attı.

Bir yerel yönetim tarafından kurulan uluslararası standartlardaki “ilk güvenli sürüş teknikleri pisti”nde sürücüler zorlu eğitimlerden geçiriliyor.Güvenli ve defansif sürüş teknikleri eğitimleri için Türkiye’de ilk kez bir yerel yönetim tarafından uluslararası standartlarda eğitim merkezi ve parkuru kuruldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü bünyesinde Eylül ayından bu yana devam eden eğitimler kapsamında, haftanın 5 günü sabahları teorik, öğleden sonra ise pratik eğitim veriliyor. Program defansif sürüş teknikleri, hava ve yol şartları, kontrol dışı faktörler, kaza önleyici formüller gibi pek çok farklı konudaki eğitim başlıklarını içeriyor.20 bin m² bir alan üzerine kurulan merkezin lisans alması için ESHOT Genel Müdürlüğü, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’na başvuru yaptı. Verilen eğitim sayesinde sürücülerin daha emniyetli araç kullanması ve yolcuların can güvenliğinin en üst düzeye çıkarılması, şoförlerin riski gören, bilgili ve sağduyulu birer sürücü haline getirilmesi, daha konforlu bir yolculuk olanağı sunulması ve yanlış otobüs kullanımından kaynaklanan maliyetleri en aza indirmek amaçlanıyor. Pistte sürücüler ıslak ve kaygan zeminde ani duruş ve manevra tekniklerini öğreniyorlar.

ESHOT Genel Müdürü Faruk Alçelik, eğitime büyük önem verdiklerini belirterek, “Amacımız sürücülerin aracın lisanını anlaması” diye konuştu. Sürücünün aracını iyi tanımasını amaçladıklarını, hangi şekilde araç kullanırsa akaryakıttan ne kadar tasarruf edeceğini öğrenmesini istediklerini dile getiren Alçelik, “Eğitim merkezinin Türkiye’de başka bir örneği olduğunu sanmıyorum” dedi.ESHOT’a başvuran sürücü adaylarının direksiyon sınavları da Eylül ayından bu yana Sürüş Teknikleri Eğitim Merkezi’nde yapılıyor.

Sudan da tasarruf ediyorlar
Her anlamda tasarrufu hedefleyen ESHOT yöneticileri, pistin ıslatılarak eğitime hazır hale getirilmesi için tonlarca su kullanıldığını belirterek, bu suyun da pistin tabanına kurulan depo ve geri dönüşüm sistemi sayesinde tekrar kullanıldığını ve yüzde 80 oranında daha az su tüketildiğini söyledi.

Konum : GenelGüncel HaberlerKent İçi Ulaşım

Tags:

RSSYorumlar (0)

Trackback URL

Cevap Yaz