Yapımı hızla devam eden Ataköy – Basın Ekspres – İkitelli Metro Hattı’nın Çobançeşme – Kuyumcukent TBM Montaj Programı’nda basın mensuplarıyla buluşan Başkan Kadir Topbaş, “Şu an çoğunluğu metro olmak üzere 257.3 kilometre raylı sistemin yapımına devam
ediyoruz. Dünyanın hiçbir şehrinde bu kadar yoğun metro yatırımı yok” dedi. Basın mensuplarıyla birlikte çalışmaları yerinde inceleyen Başkan Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde İstanbul’da 8,5 kilometresi metro olmak üzere 45,1 kilometre olan raylı sistem olduğunu hatırlattı.

13 yılda raylı sistemi 150 kilometreye çıkardıklarını belirten Kadir Topbaş, “Şu an çoğunluğu metro olmak üzere 257.3 kilometre raylı sistemin yapımı da devam ediyor. Gezin bakın, dünyanın hiçbir şehrinde bu kadar yoğun metro yatırımı yok. 50,3 kilometre raylı sistemin de ihale aşamasında. 2019’da İstanbul’daki raylı sistemleri 441 kilometreye taşıyacağız” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistemlerde nihai hedefinin ise 1023 kilometre olduğunu ifade eden Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Bütçemizin yüzde 55’ini ulaşım yatırımlarına ayırıyoruz. 2023 sonrası ulaşacağımız hedeflerimizle İstanbul’un erişim
sorununu tamamen çözeceğiz. En fazla yarım saat yürüme mesafesinde metroya ulaşabileceksiniz. Dünyada gıpta ettiğimiz şehirlerdeki raylı metroların daha fazlasını ve daha modernini İstanbul’da oluşturmuş olacağız. Silivri’den Gebze’ye, Sabiha Gökçen’den 3. Havalimanına kadar İstanbul’un her noktasına hızlı, güvenli ve konforlu erişim imkanını vermiş olacağız. İstanbul’u bir taraftan akıllı şehir yapmaya çalışırken, değir taraftan da ulaşım sorununu metrolarla çözmek için çalışıyoruz. Metro gibi hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım aracı yaparsanız, özel araç lüks olur. İnsanlar özellikle hafta içi metroyu tercih eder.”

İBB’nin 2004’ten 2017 yılı sonuna kadar 105 milyar yapmış, binlerce proje hayata geçirmiş bir yerel yönetim olduğuna dikkat çeken Kadir Topbaş, devlete veya herhangi bir finans kuruluşuna günü gelmiş hiç borçlarının olmadığını söyledi.Dünyanın en ileri teknolojilerini kullanarak insansız çalışabilen metro sistemleri inşa ettiklerini dile getiren Topbaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın da İstanbul’a özel bir ihtimam gösterdiğini ve İBB’nin başarılarını takdir ettiğinin altını çizdi.

ATAKÖY – İKİTELLİ METROSU 2019’UN İLK YARISINDA AÇILACAK

Başkan Kadir Topbaş, konuşmasının ardından Bahçalievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu ile birlikte TBM (Tünel kazı makinesi – Köstebek) montajı için kaynak attı ve butona basarak TBM makinesinin vidasını sıktı.

Kadir Topbaş, Ataköy – Basın Ekspres – İkitelli Metro Hattı’nın 2019’un ilk yarısında açılacağını müjdeledi.Bakırköy, Bahçelievler, Küçükçekmece, Başakşehir ve Bağcılar ilçelerini birbirine bağlayacak 13,4 kilometrelik Ataköy – Basın Ekspres – İkitelli Metro Hattı toplam 12 adet istasyondan oluşacak. Ataköy-İkitelli arasını 19,5 dakikaya indirecek hat, 338 Milyon 272 Bin Euroya mal olacak.Başakşehir – Olimpiyat Kirazlı Metro Hattı’nın İkitelli Güney Sanayi İstasyonu’ndan başlayan hat, TEM ve D-100 Karayolu’nu bağlayan Basın Ekspres Bağlantı Yolu’na paralel bir koridor izleyerek Ataköy İstasyonu’nda son bulacak.

Toplam 5 ilçeden geçecek ve 6 farklı raylı sistem hattıyla entegrasyonu sağlayacak metro hattı, toplam 2 Milyon 660 bin nüfusa hizmet verecek. Ataköy-İkitelli Metrosu ile günlük 500 bin, saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak.

Ataköy – İkitelli – Basın Ekspres Metro Hattı hizmete alındığında; İkitelli Sanayi İstasyonu’nda Başakşehir – Olimpiyat – Kirazlı Metro Hattı ile Mehmet Akif İstasyonu’nda Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey – Bahçeşehir – Esenyurt Metro Hattı ile Mimar Sinan
İstasyonu’nda Yenikapı – Kirazlı – Halkalı Metro Hattı ile Çobançeşme İstasyonu’nda Hacıosman – Yenikapı – İncirli – Sefaköy Metro Hattı ile Yenibosna İstasyonu’nda Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Hattı ve Metrobüs Hattı ile Ataköy İstasyonu’nda ise Marmaray’la entegre olacak.

 

İlk Yorum Yapan Siz Olun