Ana SayfaUlaşım'Ekspres yol' ile İzmir trafiği derin bir nefes alacak

‘Ekspres yol’ ile İzmir trafiği derin bir nefes alacak

İzmir Büyükşehir Belediyesinde yapılan “Ekspres yol” çalışmaları sürüyor. Çalışmaların tamamlanmasıyla kent trafiğinin derin bir nefes alacağına dikkat çekiliyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Buca’daki Homeros Bulvarı’nı Bornova’daki Otogar’a bağlayacak “ekspres yol” projesinin “derin çift tüp tünel” kazı çalışmalarını yerinde inceledi. Çizmeleri giyip tünelin içine giren Başkan Kocaoğlu, inşaat ekibiyle görüştü. Kocaoğlu, görüşmede özellikle güvenli çalışmanın altını çizdi. Başkan Kocaoğlu, İzmir’in en uzun tüneli, viyadük ve karayolu geçitlerinden oluşan toplam 7 kilometrelik güzergahın, Konak-Buca-Bornova bağlantısını sağlayacak önemli bir ulaşım yatırımı olduğunu söyledi.

Bornova’da da tünel kazma çalışmaları başlıyor

Buca şantiyesindeki kazı çalışmaları büyük bir titizlikle sürdürülüyor. En kısa süre içinde Bornova tarafından da tünel kazma işlemlerine başlanacağı bildirildi. Buca yönünde başlanan tünel çalışmaları, sol tüpte 15.50 metre sağ tüpte ise 13.50 metre derinlikte yürütülüyor. Maksimum derinliğin bazı bölgelerde 70 metreye kadar inmesi planlanıyor. Tünelde 43 iş makinesiyle birlikte 84 işçi, vardiyalı olarak 7/24 çalışıyor. Tünel, “Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi” (NATM) ile yapılıyor. Projede günlük geoteknik ölçümlerle olası toprak hareketlilikleri de yakından takip ediliyor.

36 milyonluk kamulaştırma daha

Daha önce Homeros Bulvarı kısmı için 75.5 milyon liralık kamulaştırma yapan Büyükşehir Belediyesi, şu ana kadar Buca Tüneli için 26 milyon lira, viyadükler için ise 10 milyon TL’lik kamulaştırma gerçekleştirdi. Bu proje sayesinde 2.5 kilometrelik “kentin en uzun karayolu tüneli”nden geçecek olan araçlar, yoğun trafiğe girmeden Otogar ve çevre yoluna ulaşabilecek. Buca Tüneli’nde sağ tüpün uzunluğu 2 bin 543 metre, sol tüpün uzunluğu ise 2 bin 508 metre olacak.

İki ayrı şantiye kuruldu

Geçtiğimiz yıllarda hizmete aldığı Homeros Bulvarı’nın (Uçan Yol) devamı niteliğinde olan ve İzmir Otogarı’na kadar uzanarak kesintisiz ulaşımı sağlayacak. Derin çift tüp tünel-viyadük-alt/üst geçit ve yol yapımını kapsayan dev yatırım için biri Buca’da diğeri ise Altındağ’da olmak üzere iki şantiye kuruldu. Tünelin çıkış (Altındağ) bölümünde toplam 206 fore kazık çakıldı. Tünel üstü 3 katlı şevlendirme çalışması gerçekleştirildi. Tünel giriş (Buca) bölümünde ise Onat Caddesi ile bağlantıyı sağlayacak karayolu köprüsünün ayak imalatları-kiriş montajı tamamlandı. Betonlama işlemleri de bitti.

Viyadükler otogara ulaşımı sağlayacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent trafiği için kritik önem taşıyan bu büyük yatırım kapsamında ayrıca, otogara bağlantı için iki viyadük, Kemalpaşa Caddesi ve Kamil Tunca Bulvarı kesişiminde ise 2 adet taşıt alt geçidi ile çevre yolu otogar bağlantısı için 1 adet taşıt üst geçidi yapıyor. 280 metre uzunluğunda ve 22 kolondan oluşan birinci viyadük için 144 fore kazıktan 50 tanesi, 915 metre uzunluğunda ve 35 kolondan oluşan ikinci viyadük için ise 326 fore kazıktan 248 adedi tamamlandı. Viyadükler 2.5 kilometrelik çift tüp tünele bağlanarak Otogar’a ulaşımı sağlayacak.

En uzun karayolu tüneli

Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında açmaya başlanan 2.5 kilometrelik derin çift tüp tünel, “tamamı kent sınırları içinde olan en uzun karayolu tüneli” olma özelliği taşıyor. İzmirlilerin halen kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli 1674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise 1865 metre uzunluğunda.

BENZER HABERLER

Yanıtla

Lütfen yorumunuzu yazınız
Adınızı giriniz

En popüler Haberler

Son Yorumlar

Abdullah ŞENER Açık Kent yazıncısı olmak
Abdullah sahlebci Açık Origami ile kağıttan mucizeler
Araç çubuğuna atla