Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, belediyenin 4,5-5 milyar lira borcu olduğunu belirterek, “Belediye 2032 yılına kadar borçlu. 2018 yılının gelirleri gider ve kredileri karşılamıyor. Ama iflas etmiş durumda değiliz.” dedi.

Recep Altepe’nin istifasının ardından Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na seçilen Alinur Aktaş, görevdeki 34.gününde acil eylem planını paylaştı.

Şehri batıya doğru yatay büyütme mesajı veren Aktaş, “Mevcut yerde 5 katı 15 kata çıkararak çözüm üretmek iş değil. Eğer batıda yeni imar planı konusunda süreç bunu gerektirirse taraflarla konuşacağız. Cumhurbaşkanımız ilk görüşmemizde Doğanbey’i
sordu. Bu konuda bir şeyler yapmak isterim ” diye konuştu. Başkan Aktaş 2 bin kişiyi işten çıkarmanın söz konusu olmadığını bugüne kadar 120 kişiyle yolları ayırdıklarını hatırlattı.

“Ciddi borcumuz var”

Ufak dokunuşlarla şehirde herkesi ilgilendiren konularda rahatlama sağlayacaklarını kaydeden Başkan Aktaş, “3 P kuralını uygulayacağız. Para, personel ve proje. Eğer bu 3’ü arasında bir ahenk bir uyum varsa, belediyenin ölçeği ne olursa olsun sorun ve sıkıntı yok. Bunu ne kadar ahenkli götürüyorsanız o kadar başarılı oluyorsunuz. Burası Anadolu, insanlara dokunmanız lazım. Acısında tatlısında beraber olmanız lazım. Siz sokakları altınla döşeyin gönülleri imar edemezseniz; muvaffak olamazsınız. Bu üçünü ahenkli bir şekilde götürmek zorundayız. Bununla alakalı sıkıntılarımız var. Borçsuz belediye fikrine
katılmıyorum. İş yapan belediyenin borcu olur. Mesele sürdürülebilir borçlarınızın olması, Türkiye’nin 4.belediyesinin borçlarının olması normal. Yeter ki normal gidişat ve durumunuzu etkilemesin. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ciddi borçları var. İşin ilginci 2032 yılına kadar borçlarımız var. 4,5-5 milyar lira borcumuz var. Çok normal olabilir. Avrupa merkezli ve Dünya Bankası merkezli, yurt içinden alınmış borçlar var. İşin ilginç tarafı; borçların yüzde 60’ı 2018-2019-2020 yıllarında. 2018 ile alakalı hele çok fazla bir şey söylemeye gerek yok. 2018deki gelirlerimiz gider ve kredileri karşılamıyor. Devam eden
projelerin ve yeni projelerin hakedişlerini demiyorum. Genel giderlerimiz ve beraberinde mevcut kredilerimizi karşılamaya yetmiyor. Kredilerimiz kapalı. Kredi almaya hakkımız yok. En küçük bir endişem yok. İflas söz konusu değil. Diğer belediyelerde de borçlar var. Ankara’dan bir miktar borcumuz fazla. Burası belediye. Belediye kapanmaz, 3 aşağı 5 yukarı toparlanır. Bu süreçten sonra yapacaklarımız önemli. Yanlış yapan varsa kanuna hesabını verir. Aldığım tabloyu en düzgün hale getirmek durumundayım.” dedi.

“120 kişi ile yollarımızı ayırdık”

“Belediyeden 2 bin kişi çıkaracaklarmış sözlerine itibar etmeyin” diyen Aktaş, “Ben hayatım boyunca kimsenin ekmeğiyle oynamadım. Bundan Allah’a sığınırım. Lakin çalışmayan, üretmeyen, savsaklayan babam olsa afetmem. Siyaset yapamam, süslü sözler söyleyemem, işin gerekleri neyi gerektiriyorsa onları yapmak durumundayım. Bu konuda algı oluşturmak isteyenlere de müsade etmeyeceğimi ifade etmek istiyorum. Bugüne kadar 120 arkadaşımızla yollarımızı ayırdık. Zaten 2-3 bin kişiyi işten çıkarmak da tazminat anlamında finansal dengeleri bozar.” ifadelerini kullandı.

“Tek yön uygulaması genişletilmeli”

Revize ettikleri, iptal ettikleri ya da yeniledikleri projeler olduğunun altını çizerek, “Konunun uzmanlarıyla istişare ediyoruz. İşin uzmanlarından bilgiler alarak ortaya bir sunum yapmaya çalışıyorum. Bununla alakalı şehrin menfaatleri, iptali gerekiyorsa iptal, uygulamayı gerektiriyorsa uygulama. Revizyonu gerektiriyorsa revizyon yapmak durumundayız. Hiç bir ilçemizin şehir merkezinde ya da diğer ilçelerde projeleri kuru kuruya iptal etmenin derdinde değilim. 48 kilometrelik hattımız var. Bu azımsanmayacak bir rakam ama özellikle büyük bir kısmının yer üstü olmasının kaygıları var. Bursaray araçlarında sabah akşam yoğunluğunu azaltmak için sefer sıklığının arttırılması ve bekleme süresinin azaltılması yazılım ve modernizasyon gerektiriyor. Teknik anlamda bazı şeyler el vermiyor. Rakamsal olarak ciddi maliyetler. Bursaray araç dizaynının arttırılarak kapasite arttırılması, park et bin sistemi, otoparkların ve bisikletin yaygınlaştırılması, otobüs ve minibüste
düzenleme ile Bursaray ile entegrasyonunun sağlanması, doğu batı aksında park yasağı ile rahatlatılması sağlanacak. Doğu batı aksında 213 çıkış noktası var. Çözüm ortağı olarak gördüğümüz minibüsçüler ve benzerleri var. Her isteyenin istediği yere gittiği sistem dünyada hiç bir yerde yok. Belirli uygulamaları yapmak durumundayız. İzmir Ankara karoyulunda Gül, Mudanya, Acemler, Gökdere ve Otosansit kavşağında şerit genişletilmesi yapılarak geçiş kapasitesinin arttırılması sağlanacak. Acemler Köprülü Kavşağı’ndan İzmir’den gelenlerin direksiyonel kolla Acemler Viyadüğü’nün yapılması, Mudanya Köprülü Kavşağı, Beşevler Dikkaldırım trafik bağlantılarının sağlanması, Soğukkuyu’dan çıkanların mudanya yoluna yönledirilmesi, Beşyol ve Panayır kavşaklarının öncelikli tamamlanarak yolun 3 şeride çıkarılması sağlanacak. 30 metrelik imar yolu Çelebi Mehmet, Hüdavendigar,
Yıldırım Beyazıt kesiminde kamulaştırmalar tamamlanacak. Mudanya Filament Kavşağı’nda düzenleme yapacağız. Şehir içine kamyon ve Tır’ların girmesi konusundu denetlemek durumundayız. Dosab’dan çevre yoluna bağlantı yapılarak kamyonların karayoluna
girişini önleyeceğiz. Mudanya Güzelyalı için çevre yolu yapacağız. Akıllı kavşak uygulamalarını arttıracağız. Stadyumda ciddi sıkıntı var. Bağlantı yolları ve viyadük imalatlarının yapılmasıyla Dikkaldırım Çekirge tek yön planlamasını yapacağız.
Bursa’da tek yön uygulamalarının arttırılması gerekiyor.” diye konuştu.

“Toplu ulaşım ve suda 6 ay sonra yeni indirim yapacağız”

Toplu ulaşımı teşvik etmek istediklerini kaydeden Başkan Aktaş, “Toplu ulaşımı teşvik etmek için indirimler yaptık. 6-7 ay sonra bir indirim daha yapacağız. Toplu ulaşımı teşvik etmemiz gerekiyor. Bu manada üst geçit, kavşaklar gözden geçirilecek. Stadyum çevresinde otopark ciddi sıkıntı. Hem stada ulaşımın rahatlatılması, emniyetle istişare halindeyiz. Stad civarına yeni bir metro istasyonu yapılıyor. Maç günlerinde stadyum çevresinde tedbirleri üst seviyeye çıkaracağız. Bir hastane, 5 otel, gelişen bir bölge. Eğer bir şeyler yapılmazsa, geleceğini hayal bile edemiyorum.” dedi.

“Yıldırım Metrosu ve Güney çevre yolu için destek isteyeceğiz”

Yeni yatırımlar konusunda özellikle merkezi hükümetin desteklerini, Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’na söylediğini dile getiren Aktaş, “Sayın Cumhurbaşkanımız’la görüştüğümüzde ifade edeceğiz. Yakın zamanda kendisini Bursa’da misafir edeceğiz. 6,5
kilometrelik kent içi toplu ulaşımın geliştirilmesine katkı için Yıldırım metro projesinin yapımına başlanmasını ve bugüne kadar hiç destek alamadığımız konuda Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız ve bakanlardan destek isteyeceğiz. Ankara İzmir yoluna
alternatif olan dağ eteklerindeki Güney imar çevre yolumuz çok önemli. Cumhurbaşkanımız’la bir çok şey konuşup havada bırakmaktan ziyade, üzerine basa basa isteyeceğim konudur.” diye konuştu.

Bir Cevap Yazın