Binali Yıldırım



binaliyildirim.com.tr

Aday


  • 65. Türkiye Hükümeti Başbakanı
  • Dünya Denizcilik Üniversitesi Yönetim Kurulu Üyesi

“4.0 Belediyecilik” adını verdiği yönetim anlayışıyla çağın dinamiklerini kucaklayan bir belediye başkanı olacağının altını çizen Binali Yıldırım, İstanbul’u geleceğin teknolojileri ile buluşturarak yaşayan bir şehir haline getirmeyi hedefliyor. 31 Mart yerel seçimlerinde yönetimi devralması halinde hayata geçirmeyi planladığı projelerinde öncelikli olarak İstanbul’un kemikleşmiş sorunlarının çözümüne odaklanırken, ulaşım, altyapı ve çevre konularında önemli dönüşümler vadediyor.

“İlçelerin kimliklerini ön plana çıkaracağız”

“Yurt dışındaki şehirlerin neredeyse hepsinde ‘old city’ var. Bizde yok. Fatih ise eski İstanbul gibi. Bizim düşüncemiz ise Sur içinin tematik bir yer haline getirilmesi. Araçların girmediği, gürültünün olmadığı, insanların sokakta rahatça dolaşabileceği buram buram tarihin yaşandığı bir yer olsun istiyoruz.”

“İstanbul Trafiğini Katlanılabilir Hale Getireceğiz”

“Öncelikle trafik akacak. Bunu garanti ediyorum. Belki saatte 80 kilometre hızla gidilemeyecek ama 20 kilometre hızla, dur-kalk yapmadan gidilecek. Buna katlanılabilir trafik diyoruz ve var olan trafik sorununu katlanılabilir hale getirmeye gözüm kesiyor. Bunu sağlamak için de toplu ulaşımda kalite artacak. İnsanları araçlarından indirip toplu taşımayı tercih ettirmenin yolu bu. Ayrıca raylı ulaşım sisteminin payını ise yüzde 18’den 48’e çıkartacağız.”

“Ulaşım, Altyapı ve Çevre Sorunlarını Önceliklendireceğiz”

“2023’e gelindiğinde İstanbul, Londra’dan da Moskova’dan da daha fazla raylı sistem ağına sahip olacak. Yeşil alan miktarı da artmaya devam ediyor. 10 yıl önce 5 metrekarenin altındayken bugün 8,5 metrekareye yükselmiş. Hedef, kişi başı 15 metrekare düzeyine ulaştırmak. Bunları yaparken merkezi hükümetle uyumlu ve koordinasyon içinde çalışacağız.”

 “Otopark Sorununu Çözeceğiz” 

“Önemli hedeflerden bir tanesi de otopark konusunu sadece belirli noktalarda değil ilçe bazında çözmek. Yolların yüzde 45’i otopark olarak kullanılıyor. Önemli hedeflerden biri de bu otopark konusunu mahalle bazında çözmek. Şu anda 712 bin otopark kapasitesi var. Şu an 1 milyon daha park yeri ihtiyacı var. İmar mevzuatında sakatlıklardan biri de bu otopark hizmetidir.” 

“Deprem Riskini Yok Saymayacağız”

“Deprem İstanbul’un en büyük riskidir. Bu riske karşı şu anda 20 kilometre karelik toplam İstanbul boş alan var. Bu da bir olası büyük İstanbul depreminde toplanma yerinin yarısını karşılıyor. Sadece yeşillik için değil depremde insanların can güvenliği için de daha yeşil bir İstanbul’a ihtiyacımız var.Deprem ile ilgili dönüşümde hiç müsamahakâr olmayacağız. Vatandaş karşı da çıksa yapacağız. Bu bizim olmazsa olmazımız.”

“Haydarpaşa Garını Müze ve Yaşam Merkezi Yapacağız”

“Haydarpaşa denince İstanbul Bağdat Demiryolu akla gelir, Sultan Abdülhamid’in ülkemize kazandırdığı en büyük eserlerden biridir. Biz de bu değerli yapıyı, içinde müze ve kütüphanenin olduğu Anadolu yakasının yaşam merkezi haline getirmek istiyoruz.”

  • Medeni DurumuEvli, 3 Çocuklu
  • MemleketERZİNCAN
  • MezuniyetYüksek Lisans
  • Okuluİstanbul Teknik Üniversitesi – Gemi İnşa Ve Deniz Bilimleri
  • MesleğiGemi İnşa Ve Deniz Bilimcisi – Girişimci – Politikacı