GAZİANTEP MUTFAĞI’NIN TANITIMINA İNOVATİF DOKUNUŞ 1

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, dünyanın en lezzetli yemekleri arasında yerini alan Antep mutfağının tanıtımı için harekete geçti. Bakır şekerdenlik içerisine yerleştirilen QR kod uygulamalı yemek tariflerinin bulunduğu İngilizce’ye çevrilmiş katalog geliştirdi. Uygulama, Türkiye’de ilk ve tek olma özelliğine sahip.

Gaziantep, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) 116 şehir arasında gastronomi alanında Yaratıcı Şehirler Ağı’nda (UCCN) Türkiye’yi temsil eden ilk şehir olma niteliğini taşıyor. Gaziantep, mutfağının tanıtılması sağlamak amacıyla çalışma başlattı. Türkiye’de ilk kez Büyükşehir Belediyesi çatısı altında kurulan Ekonomik Gelişim Ar-Ge ve İnovasyon Daire Başkanlığı’nca kentin zengin mutfağının tanıtım çalışmalarına teknolojik katkı sunuldu. Başkanlık, bakır şekerdenlik içerisine yerleştirilen QR kod uygulamalı yemek kataloğu hazırladı. Bakır şekerdenlik içerisinde QR kod uygulamalı Antep mutfağına özgü 22 çeşit yemek tarifinin bulunduğu İngilizce diline çevrilmiş katalog geliştiren başkanlık önemli bir çalışma yürüttü. Bakır şekerdenlik başta Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in makam odası olmak üzere havalimanına, otellere, işyerlerine, yerli ve yabancı turistlerin uğrak mekânlarına konulacak.

Antep mutfağının belli başlı yemek çeşitleri alındı

Ekonomik Gelişim Ar-Ge ve İnovasyon Daire Başkanı Meryem Arslan, yeni bir uygulamayı hayata geçirdiklerini söyledi. QR kod okuyucu uygulamasının daire başkanlığı tarafından hazırlandığını belirten Arslan, “Belli başlı yemek çeşitlerini aldık, bu yemekleri QR kodla tanıttık. Kişi, uygulama üzerinden bu kodu tarattığı zaman, direkt o yemeğin tarifini, yemek yapımında kullanılan malzemelere ulaşabilir. Bu uygulamayla, hem Gaziantep yemekleri tanıtılacak hem de Antep gastronomisi teknolojiyle bağdaştırılacak. İnovasyonun sadece akıllı şehircilikle ilgili olmadığını göstermeye çalışıyoruz. Bu yöntemle, yemekte bile, yemek tariflerini verirken bile inovasyon olabileceğinin mesajını veriyoruz. Biliyorsunuz yurtdışı tanıtımında İngilizce büyük bir önem arz ediyor. Tarifler, Türkçe dışında şu anda İngilizce’ye çevrildi. Daha sonrasında Çin’le geliştirilen ilişkiler doğrultusunda Çince’ye de çevrilebilir. Böyle ilerlemeye devam edeceğiz. Bu şekilde bir yol haritası çizdik” dedi

İnceleyin:  Çiftçiye yüzde 50 hibe ile 9 bin gezen tavuk

“Her yemek masasında olması gereken bir çalışma”

Arslan, tanıtım esnasında yurtdışı seyahatlerde kullanılacak bakır şekerdenlik içerisine yerleştirilen QR kod uygulamasının kontak kurulan kişilere sunulacağını anlattı. Arslan, “Pratikliğiyle faydalanılması öngörülecek. Bunun dışında yurtiçinde de çeşitli makam ziyaretlerinde kullanılabilir. Bu aslında herkeste, her yemek masasında olması gereken bir çalışmadır. Bu yüzden yaygınlaşmasına çalışacağız. Hedefimiz, Gaziantep lezzetini gerek dünyaya gerekse de ülke içerisinde tanıtmak, bunu teknolojik bir dokunuşla gerçekleştirmektir” ifadelerini kullandı.

GAZİANTEP MUTFAĞI’NIN TANITIMINA İNOVATİF DOKUNUŞ 5

Facebook Yorumları